نوشته شده توسط : noor

عناصر تولید محتوا

سفارش تولید محتوای وبسایت تولید محتوا یک کار کاملا تخصصی است و البته باید برای آن هزینه و زمان کافی هم اختصاص داده شود. بنابراین سرهم کردن یک متن و کنار هم قرار دادن تعدادی کلمه و جمله را تولید محتوای سایت نمی‌گویند. محتوا انواع مختلفی دارد که شامل متن، ویدئو، عکس و طرح و صدا می‌شود. بنابراین در گام اول بهتر است عناصر تولید محتوا را بشناسید.

  1. تعیین هدف

اولین مشکل بزرگ خیلی‌ها همین‌جاست. جایی که به طور دقیق نمی‌دانند چرا به محتوا نیاز دارند و تولید محتوا سایت به چه دردشان می‌خورد. حتی اگر به محتوا نیاز داشته باشند هم شاید دقیق نمی‌دانند که با چه هدفی باید این کار را انجام دهند.

یادتان باشد، تولید و انتشار محتوا، بخش عمده‌ای از فرایند بازاریابی محتوایی است. در این مسیر، ما به دنبال تولید محتوای کاربردی و جذاب برای اطلاع‌رسانی، برقراری ارتباط، خلق ارزش و افزایش اعتماد مخاطبان هستیم. اما در نهایت همه می‌دانیم که به دنبال کسب‌ درآمد هستیم. ولی هر محتوا می‌تواند با هدف خاصی تولید شود. بنابراین از همان ابتدا مشخص کنید که با تولید محتوا دنبال چه چیزی هستید.

  1. شناخت مخاطب هدف

یادتان باشد ما برای مخاطبانی محتوا تولید می‌کنیم که انسان‌های واقعی هستند. پس مخاطبان اصلی ما نه کارفرما، نه گوگل و نه خودمان هستیم. کاربران براساس نیاز و نیت خودشان در موتورهای جستجو و به‌ویژه گوگل عبارتی را وارد می‌کنند تا بتوانند به خواسته خود برسند. به همین دلیل باید شناخت دقیق و درستی از مخاطب هدفمان داشته باشیم تا بتوانیم نیاز او را کامل درک کنیم. این کار کمک می‌کند چیزی که می‌خواهد به او ارائه دهیم.

برای اینکه مخاطبان هدفتان را بهتر بشناسید، باید ویژگی‌های شخصیتی، اخلاقی، رفتاری، انگیزه‌ها، احساسات، نیازها و آنها را به خوبی بشناسید.

 

  1. برندسازی

وقتی برای تولید و انتشار محتوا از منابع مختلف هزینه می‌کنید، یکی از مهم‌ترین کارها این است که به فکر برندسازی هم باشید. بنابراین در انواع محتوای شما باید ردپا و نشانه‌ای از برندتان وجود داشته باشد. این نشانه‌ها می‌تواند شامل نام، لوگو، هویت بصری و... باشد. ضمن اینکه همیشه باید کاری کنید که شما را به عنوان یک منبع موثق محتوا بشناسند و همه‌جا برندتان را معرفی کنند.


  1. تولید محتوای جذاب و کاربردی

این که یک متن بنویسیم یا ویدئو بسازیم کافی نیست. محتوای ما باید هم جذاب و هم کاربردی باشد. به این معنی که متن، عکس، ویدئو و... که منتشر می‌کنیم باید به مخاطبان کمک کند تا بتوانند نیازشان را برطرف کرده و به چیزی که می‌خواهند برسند. 

اما فقط کاربردی بودن هم کافی نیست. محتوا باید جذاب هم باشد و به جزئیات آن توجه کنید. استفاده از عکس‌های حرفه‌ای، عناوین جذاب و گیرا، ویدئو، اینفوگرافی، داستان‌سرایی و... باعث می‌شود مخاطب بیشتر با محتوایتان ارتباط بگیرد.

  1. ترویج و توزیع درست محتوا

بیش از اینکه تولید و انتشار محتوا اهمیت داشته باشد، ترویج و توزیع آن مهم است. ترویج به این معناست که با روش‌های مختلف کاری کنیم تا در کانال‌های متفاوت، مخاطبان بیشتری محتوای ما را ببینند. توزیع محتوا هم به این معنی است که مخاطب و مشتری واقعی که می‌خواهیم اقدام نهایی را انجام دهد، محتوای ما را دریافت کند. بنابراین باید روش‌ها و کانال‌های درست ترویج و توزیع محتوا را بدانید. بهترین عکس، ویدئو یا متن وقتی دیده نشوند، هیچ ارزشی ندارند. 





:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 13 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: